Pobačena djeca se često bacaju u smeće, koriste za kreme za pomlađivanje i regeneraciju kože, za izradu cjepiva i lijekova, a fetusi se čak i jedu u Kini i Tajvanu.... ovo nisu rečenice iz Montyja Pythona, već Powerpoint prezentacija o pobačaju s portala katoličkih ideologa Vjera i djela.

Osim o pobačaju. tu su i prezentacije o umjetnoj oplodnji, holokaustu i prihvaćanju različitosti. Autorica ovih prezentacija mr. sc. Snježana Majdandžić-Gladić u tekstu "Licemjerno forsiranje prihvaćanja različitosti" između ostaloga kaže:

"...suvremeni 'obrazovni standardi', ako se to može tako nazvati, prilično nekritički i gotovo nasilno prenaglašavaju vrijednost inkluzivnog pristupa, što posljedično dovodi do zanemarivanja mnogih važnih elemenata i konkretnih osoba, ponajprije onih koji se, gledano iz kuta suvremene pedagogije, ne bi imali pravo nazvati 'različitima'. S jedne strane tako gotovo da ispadne kako 'obično dijete', odnosno ono koje nema vidljivih tjelesnih oblika invaliditeta, intelektualnih poteškoća ili se ne izdvaja od drugih npr. s obzirom na nacionalnost, vjersku pripadnost ili seksualnu orijentiranost, uopće nije u fokusu pedagoškog zanimanja i zapravo je po tom pitanju zanemareno, a s druge strane od njega se bezrezervno očekuje da razvija empatiju prema onoj djeci koja su obuhvaćena inkluzivnim programom, iako za to možda nije spremno niti želi biti spremno, jer duboko u sebi osjeća (i velikim dijelom s pravom) kako je ono time zakinuto)...."

"Valja biti na oprezu, jer je riječ o programu koji ima za cilj preodgajati generacije"

Ove prezentacije su namijenjene vjeroučiteljima kako bi im "pomogle" ukomponirati građanski odgoj u satove vjeronauka u srednjoj školi. Iako je Građanski odgoj trebao biti uveden u škole kao zaseban predmet, on se trenutačno provodi kroz već postojeće predmete, pa tako i u sklopu nastave vjeronauka.

U teoriji sve ono što se predaje na satovima vjeronauka trebalo bi biti u skladu sa zakonodavstvom Republike Hrvatske – Zakonom o suzbijanju diskriminacije, Zakonom o ravnopravnosti spolova itd. U praksi, na satovima vjeronauka prilikom obrađivanja tema koje spadaju pod građanski odgoj i obrazovanje koriste se Powerpoint prezentacije s portala vjeraidjela.com koji o građanskom odgoju, između ostalog, opet u tekstu mr. sc. Snježane Majdandžić-Gladić, kaže:

"...valja biti na oprezu, jer je riječ o programu koji, bez dvojbe, ima cilj preodgajati generacije i mijenjati vrijednosti u skladu s lijevo-liberalnom ideologijom. Drugim riječima, kroz GO se nastoje odgajati generacije takvih 'građana' koji će se vrlo aktivno i zauzeto, točnije rečeno borbeno i netolerantno, boriti protiv svega onoga što smatramo sastavnim dijelom hrvatske kulture i tradicije, odnosno za izričito sekularan pristup koji ima za cilj strogo provoditi politiku jednog moćnog dijela europskih, međunarodnih i svjetskih lobija, prvenstveno vidljiv u uništavanju obiteljskih, kulturnih i vjerskih vrednota.

"Fašističke metode nametanja" LGBT i rodne ideologije

O braku i obitelji ista autorica kaže da su po brak i obitelj posebno opasne LGBT i rodna ideologija koje u ime lažne tolerancije nameću izopačene ideje i fašističkim metodama uništavaju sve one koji ne prihvaćaju ono što oni pokušavaju nametnuti.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta je potpisivanjem Odluke o donošenju programa međupredmetnih i interdisciplinarnih sadržaja građanskog odgoja i obrazovanja za osnovne i srednje škole, omogućio da se građanski odgoj i obrazovanje integrira između ostalih i u satove vjeronauka u školama. Kroz razgovor s učenicima (tijekom provedbe edukativnih i istraživačkih aktivnosti u školama) članovi GOOD inicijative, edukatori i terenski istraživači imali su priliku čuti više informacija o tome kako se za satove vjeronauka koriste prezentacije s portala Vjera i djela.

"Tijekom razgovora o uvažavanju različitosti učenici koji pokazuju izrazitu netoleranciju prema različitostima (vrijeđaju manjine, osobito Srbe i LGBT osobe) pozivaju se na vjeronaučno gradivo da opravdaju takve svoje stavove. Ovakvi sadržaji tematiziraju se kao dio vjeronauka, ali se često prikazuju i kao dio građanskog odgoja i obrazovanja", rekla nam je Martina Horvat iz inicijative GOOD.

"MZOS je na prijedlog AZOO uveo i zdravstveni odgoj i građansko obrazovanje kao međupredmetne teme koje bi po njima trebao poučavati svaki nastavnik i učitelj u okviru svog predmeta. Učitelji i nastavnici često nisu adekvatno educirani (ni o sadržaju ni o metodama) pa taj oblik provedbe često bude neadekvatan. Posebno se pokazalo problematičnim što se ove dvije teme poučavaju i u okviru izborne nastave, posebno nastave vjeronauka, nad kojom MZOS nema dovoljne ingerencije zbog Vatikanskih ugovora (niti ima utjecaja na zapošljavanje vjeroučitelja niti na programu rada). Stoga se, nažalost, u praksi pokazalo da ponegdje tijekom nastave vjeronauka vjeroučitelji krše Zakon o suzbijanju diskriminacije te omalovažavaju ili potiču netoleranciju prema pojedinim ljudima (osobito prema LGBT osobama, ali i svima drugima koji ne žive sukladno njihovim uvjerenjima o tome kako bi trebalo)", smatra Horvat.

Očito je da ovakav isključivo međupredmetni model provedbe nema ni ne može doprinijeti ostvarenu postavljenih ishoda građanskog obrazovanja, osobito u području zaštite i promicanja ljudskih prava i ravnopravnosti kao ni razvoju kritičkog mišljenja mladih, štoviše, čini nepopravljivu štetu, kao što je vidljivo iz prezentacija sa satova vjeronauka.

 

Šećer na kraju: detalj s bloga autorice prezentacija o unutarnjim neprijateljima i protudržavnim elementima:

nehrvati

 

* Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

 

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.