Organizacije koje se bave civilnim društvom i ljudskim pravima pozvale su članove i članice Europskog parlamenta da podrže izvješće "Osnaživanje djevojaka kroz obrazovanje u EU" na izglasavanju 8. rujna.

Ovo Izvješće predlaže mjere koje bi trebale osigurati da svi nacionalni obrazovni sustavi članica EU promiču rodnu ravnopravnost i jačaju vještine djevojčica što dovodi do njihovog osobnog i profesionalnog razvoja.

Osigurati dostupnost obrazovanja za sve djevojčice nije dovoljno - javno obrazovanje mora im pomoći da postanu samostalne građanke koje potpuno uživaju svoja društvena, ekonomska, kulturna i politička prava.

Obrazovanjem djevojčica postižu se neki od najboljih rezultata

Obrazovanje mora biti alat koji efektivno pomaže djevojčicama i dječacima da osnaže karijere koje odaberu i da odlučuju slobodno o svom osobnom i seksualnom životu.

Europski parlament kao jednu od svojih inicijativa razvija "Novu strategiju za jednakost muškaraca i žena za razdoblje nakon 2015." u kojoj predlaže načine djelovanja Europske komisije i ostalih važnih aktera kako bi se postigla ravnopravnost spolova do 2020. Cilj je proširiti raspravu o ovoj temi i nakon Međunarodnog dana žena putem spomenutog izvješća o Osnaživanju djevojaka kroz obrazovanje u EU".

Europski parlament redovito poziva i da se 20 posto iznosa koji EU izdvaja za pomoć usmjeri na osnovne socijalne usluge – primarnu zdravstvenu zaštitu i osnovno obrazovanje, stoji na njihovim stranicama. Parlament uviđa da se obrazovanjem djevojčica postižu neki od najboljih rezultata svih razvojnih ulaganja te stoga redovito poziva na jednakost spolova u obrazovanju.

Petir opet o "rodnoj ideologiji"

Hrvatska zastupnica u Europskom Parlamentu, Marijana Petir, na svojoj stranici ističe kako je očekivala od rezolucije o osnaživanju djevojčica obrazovanjem u Europskoj uniji izvjestiteljice Liliane Rodrigues (S&D) da glavni predmet te rezolucije bude "obrazovanje koje će uvažavati potrebe djevojčica i ulogu roditelja a ne promicanje rodne ideologije".

Na odboru za prava žena i ravnopravnost održanom 16. lipnja 2015. godine Petir nije podržala usvajanje izvješća Rodrigues koje narušava, smatra Petir, jedno od temeljnih načela EU, a to je supsidijarnost. Obrazovna politika u izravnoj je nadležnosti država članica a insistiranje izvjestiteljice da se rodna ideologija uključi na svim razinama obrazovanja pozivajući izravno djevojčice i dječake na isprobavanje novih uloga i promjenu identiteta, Petir je ocijenila neprihvatljivim.

"Iako bi glavna tema rezolucije trebalo biti osnaživanje djevojčica, rezolucija nije sadržavala niti jednu referencu na međunarodno obvezujuće dokumente koji se odnose na djecu, niti je prepoznala važnu ulogu obitelji i zadaću roditelja kao prvih i primarnih odgajatelja svoje djece. Stoga je zastupnica Petir uložila amandmane kojima je tražila uključivanje UN-ove Konvencije o pravima djeteta u rezoluciju a posebice se pozvala na članke koji omogućuju slobodu mišljenja i vjeroispovijesti, roditeljska prava kao prvih i primarnih odgajatelja svoje djece te na članke konvencije vezane uz prava na obrazovanje svakog djeteta", stoji na stranici. 

 

Ostaje vidjeti kako će glasovati ostali domaći EU parlamentarci i parlamentarke, no sudeći prema dosadašnjim sličnim izvješćima koja su se ticala jednakosti spolova, uopće nije isključeno da će biti protiv.

Koliko je ovo pitanje važno govori podatak da čak 17 posto odraslih ljudi diljem svijeta ne zna čitati i pisati, dvije trećine (493 milijuna) od njih su žene - omjer koji se nije mnogo promijenio u posljednjih 20 godina.

* Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.