Nedavno je u Mađarskoj provedena nova Coca-Colina kampanja, a prepoznatljiva crvena Coca-Colina boja, umjesto u rukama našla se na očnjacima orbanovaca koje je kampanja toliko razljutila da su pozvali na bojkot popularnog brenda.

Desničari često zaborave da je ono što je napravljeno za svijet zaista napravljeno za svijet, a u tom svijetu se onda, začudo, nađu i ljudi koji su drugačiji. Istina na koju ne računaju zna uvesti pomutnju u mržnjom zatrovane glave, pa i ne čude sulude reakcije kakve a posteriori nastanu.

U srpnju je tako anti-LGBT organizacija Super Happy Fun America dobila očito neočekivan bekend kad je bez dozvole uvrstila velike kompanije poput Netflixa i Tumblra na popis sponzora za nadolazeći "strejt Prajd". Netflix je tad promptno reagirao i obavijestio izvjesnu organizaciju kako imaju 24 sata da ih uklone s popisa.

Infantilni ispad mađarskog parlamentarca

Tumblr je također maknut s popisa. Sve bi to možda i prošlo ispod radara da im Netflix nije jasno i javno dao do znanja da se drže podalje te im zaprijetio vlastitim pravnim odjelom koji je queer. Organizacija je optužila Netflix za nasilništvo jer je u njihovom svijetu sasvim bezazleno i normalno jednu tako veliku tvrtku navesti kao sponzora, ali je nasilje kad se ta kompanija povuče i uzvrati udarac. Slična priča kao s hrvatskim zakonima. Točnije, onom o nasilju, gdje se žrtva ne smije obraniti inače je i ona optužena za nasilje.

Cijela pomutnja koja je nastala oko Netflixa se vrlo vjerojatno ne bi dogodila da je netko provjerio, umjesto da je pretpostavio, politiku tvrtke. Sličnom kronologijom na udaru se našla i Coca-Cola, jer da je netko provjerio Coca-Colinu politiku tvrtke prije nego što je pretpostavio da je gigantska kompanija homofobna samo zato što je prepoznatljiva u cijelom svijetu, ne bismo svjedočili infantilnom i nepromišljenom pozivanju na bojkot Coca-Colinih proizvoda od strane čovjeka koji sjedi u mađarskom parlamentu. Ne bismo svjedočili još jednom queer bekendu.

cocacola_parovi

Coca-Cola je lansirala kampanju "Ljubav je ljubav" kojom su promovirali popularni mađarski Sziget festival čija je ovogodišnja tema bila "Ljubavna revolucija". Uz slogan "Bez šećera, bez predrasuda" diljem Budimpešte mogli su se vidjeti reklamni plakati istospolnih parova, a na jednom od najposjećenijih festivala u Europi našla se i Coca-Cola u duginim bojama.

Vječno ista desničarska agenda

Desničarski portal Pesti Srácok je objavio: "Homoseksualni lobi okupirao je Budimpeštu – neće vam dati mogućnost da ga izbjegnete”, a parlamentarac iz vladajuće konzervativne stranke István Boldog je putem svoje Facebook stranice pozvao na bojkot Coca-Colinih proizvoda dok ne prestanu s kampanjom u Mađarskoj – i tako smo dobili još jedan infantilni homofobni ispad u kojem još jedna glava zatrovana mržnjom nije mislila, jer da jest, onda bi znala da svijet odraslih ljudi ne funkcionira na principu pretpostavke i očekivanja.

Sva ta desničarska agenda uglavnom je uvijek ista – u ime drugih svojataju tuđe pa se onda čude otporu i iste te što su pokušali svojatati bez pitanja proglašavaju neprijateljima i nasilnicima. A Coca-Cola je u glavama orbanovaca postala neprijatelj broj jedan kad je pristiglo priopćenje tvrtke u kojem stoji:

"Tvrtka Coca-Cola teži različitosti, uključenosti i jednakosti u svom poslovanju, a podržavamo i ta prava u društvu. Kao dugogodišnji zagovornici LGBTQI zajednice, vjerujemo da svi imaju pravo voljeti osobu koju odaberu. Kampanja koja se trenutno vodi u Mađarskoj odražava ove vrijednosti."

U međuvremenu je i pokrenuta online peticija kojom se zahtjeva uklanjanje reklamnih plakata, a Boldog je vijest da će Coca-Cola zaista ukloniti plakate podijelio na Facebooku te dodao kako su dobili bitku, pritom potpuno ignorirajući Coca-Coline izjave da nemaju namjeru nasilno uklanjati plakate te da su ih uklonili po završetku Sziget festivala, kako je i planirano.

Što misle predstavnici Coca-Cole u Hrvatskoj?

Inače, ILGA Europe, Međunarodna udruga lezbijki, gay, biseksualnih, trans i interseksualnih osoba u 2017. godini utvrdila je da više od 60 posto stanovnika Mađarske vjeruje da jednaka prava treba pružiti svima, bez obzira na seksualnu orijentaciju, ali vjerujemo da orbanovci tu činjenicu također vješto ignoriraju.

Imajući u vidu slične homofobne ispade koji se sve češće događaju u hrvatskom političkom diskursu, zanimalo nas je što o navedenom slučaju misle predstavnici Coca-Cole u Hrvatskoj. Zanimao nas je također njihov stav prema LGBT zajednici.

"Poštovanje ljudskih prava, podržavanje i njegovanje različitosti te nulta stopa tolerancije na diskriminaciju čvrsto su ugrađeni u temelje našega poslovanja. Vjerujemo da svatko treba moći živjeti slobodno i imati jednaka prava i mogućnosti bez obzira na spol, dob, vjeru, etničku pripadnost ili seksualnu orijentaciju. Različitost, inkluziju i jednakost promičemo u svim dijelovima poslovanja, počevši od radnih mjesta u našoj tvrtki. Posvećenost ljudskim pravima oduvijek smo pokazivali u našoj politici i aktivnosti, pa i u oglasnim kampanjama, a tako ćemo nastaviti i u budućnosti. Politiku o ljudskim pravima Coca-Cole HBC Hrvatska koja, između ostaloga, uključuje i vrednovanje raznolikosti", odgovorio nam je na pitanja Odjel za komunikacije i odnose s javnošću te su nas uputili na online pravilnik Politike o ljudskim pravima Coca-Cole HBC Hrvatska koji, između ostalog, uključuje i vrednovanje raznolikosti.

Politika tvrtke se – gle šoka – temelji na međunarodnim načelima ljudskih prava koja su ugrađena u Opću deklaraciju o ljudskim pravima. Upravo onu deklaraciju koju desničari –- kao dijete koje nije slušalo na satu – uporno ignoriraju.

* Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.