Nedavno je, točnije 11. kolovoza, bila 71. obljetnica otkako su žene u Hrvatskoj...pardon, Jugoslaviji, dobile pravo glasa. Zanimljivo, malo nedavnije, točnije 12. kolovoza 2016., bio je dan kada su žene koje traže jednakost u Jugoslaviji...pardon, Hrvatskoj, bile označene kao neposlušne.

U tom tekstu nalazi se rečenica poput: "Dakako, ono što smo naveli izazvat će podsmijeh i žestoku kritiku onih žena i muškaraca koji su se udaljili od kršćanske vjere". Također, veseli i sljedeće: "No kakve god bile kritike i kakva god bila sumnjičavost spram ovakva govora, ne možemo ne ostati vjerni istinitosti biblijske, kršćanske slike o ženi, a to je da je najveće iskušenje za ženu neposlušnost".

Nije zgorega istaknuti niti ovaj citat: "Neposlušnost ovdje znači da je žena u iskušenju da svoj život gradi bez Boga, da ne želi imati 'glavu' (Isus Krist, Crkva, muškarac) kojoj treba biti poslušna. Neposlušnost se izriče u traženju svojih prava za jednakošću koja briše razlike, u tome da žena ne želi prihvatiti da je ona od Adama, a ne Adam od nje, da je ona drugotna, a muškarac prvotan."

Neposlušne žene, znači, nisu katolkinje, pa ni one koje bježe od zlostavljača

Doista, ne vidim ništa iznenađujuće u svemu tome. Budimo iskreni, dr. Ivica Raguž je samo prenio ono kako Crkva u Hrvatskoj, izgleda, vidi žene. Glas Koncila je službeno glasilo Zagrebačke nadbiskupije. A ako je službeno, onda je valjda sve napisano u tom listu i službeni stav Zagrebačke nadbiskupije. Što opet nije ništa iznenađujuće.

Iznenađujuće je, međutim, priznanje dr. Raguža da je Crkva, kojoj sam pripada, potpuno besmislena i nepotrebna.

Kako to mislim? Fino. Ako dobro shvaćam, neposlušna je svaka žena koja odbije mužu peglati košulje, te stoga nije katolkinja. Kao što nije katolkinja niti svaka ona žena koja se usudi mužu reći "ne". Pa se onda zna dogoditi da to "ne" postane "da". Kao odgovor na pitanje je li doživjela silovanje u braku. Budući da je to ipak crkveni brak, pretpostavljam da pristankom na njega pristaje i na ovakav "paket-aranžman".

Svašta bih od crkvenjaka očekivao, ali da priznaju kako su protiv samostalne Hrvatske jer su se ostvarenjem stoljetnog sna Hrvati udaljili od vjere, to doista nisam očekivao

Vjerojatno onda nije katolkinja niti ona žena koja je neposlušna prema mužu zlostavljaču. I odluči s djetetom pobjeći daleko od "glave kojoj treba biti poslušna".
Sigurno nije katolkinja ni ona žena koja ne želi da joj muškarci određuju ima li pravo uopće razmisliti što želi sa svojim tijelom, kamoli donijeti odluku na temelju razmišljanja. Jer, pravo na legalan pobačaj je upravo to. Pravo koje će žena iskoristiti ili ne, samostalnom odlukom ili uz tuđe savjete.

Naravno, potpuno je razumljivo da se ženi ne dopusti da uopće dođe do toga da odlučuje. Jer, ako želi birati hoće li pobaciti ili ne, ne sluša muškarce koji joj to brane. Slijedom toga, udaljila se od kršćanske vjere. A, kako citira dr. Raguž, "...ako joj bude nedostajala religija, ona će biti jednostranija i pogubljenija negoli muškarac jer ona nema onu krutu, hladnu snagu forme kojom se održava muškarac." Logično je onda odluku o svemu ostaviti isključivo muškarcu.

Makar, opet, ako se i muškarac zalaže za pravo na legalan pobačaj, a žena se svojom poslušnošću složi s tim, je li i u tom slučaju ženska poslušnost znači "približavanje kršćanskoj vjeri"? Sve je to dosta zbunjujuće i komplicirano. 

Želi li žena za isto radno mjesto, s istim iskustvom i znanjem, biti plaćena jednako kao i muškarac, pretpostavljam da se i time udaljava od kršćanske vjere. Logično je onda i da žena ne može upravljati nekim poduzećem ili biti vlasnica. Time bi žena postala "prvotna", a muškarci niže u hijerarhiji postali bi drugotni. Što nipošto ne može biti. Pogotovo ako joj se zamjenik zove, recimo, Adam. Adam, pa drugotan?

Dr.Raguž nesmotreno smanjio svoje stado za 51 posto

Konačno, da ne kompliciramo. Prije 71 godinu žene u Hrvatskoj dobile su pravo glasa. Bolje rečeno, izborile su se za pravo glasa. Time su se automatski sve žene udaljile od kršćanske vjere. Jer su, u tom smislu, postale ravnopravne muškarcima. Čak i ako to nisu tražile. Razumijem, čovjek se ponekad toliko zadubi u proučavanje spisa starih po nekoliko stoljeća, da mu je sve unatrag jednog stoljeća potpuno novo i nepoznato. Pa čisto kao informacija dr. Ragužu da mu je stado, izgleda, odavno puno manje nego je mislio.

Ako će pastir bez stada biti samo bespotrebni zgubidan koji nema svoju svrhu, što je onda Crkva bez svog stada?

Ako sve žene koje imaju (ili će imati kad napune 18 godina) pravo glasa, a to su, napominjem, sve žene, bojim se da je dr. Raguž nesmotreno svoje stado od 86,28 posto katolika u Hrvatskoj smanjio za otprilike 51 posto.

Ostao je samo na muškarcima. Unatoč društvu u kojem živimo, bojim se da postoji i solidan broj muškaraca koji žene podržavaju u neposlušnosti. Ali, onda to nije neposlušnost!? Ili? No, dobro, da se vratim muškarcima. Izgleda da postoji solidan broj onih koji su se, također, udaljili od vjere. Vjerojatno iz sažaljenja prema ženi, kako navodi dr. Raguž.

Časne sestre su isto žene, pa su i one, htjele-ne htjele, udaljene od vjere. Koliko god to bilo paradoksalno.

Ispada da se crkveno stado svodi samo na onih, zaokružimo, četiri tisuće svećenika. To u odnosu na broj stanovnika znači mizernih 0,09 posto. Ako će pastir bez stada biti samo bespotrebni zgubidan koji nema svoju svrhu, što je onda Crkva bez svog stada? Očekivao bih od sebe, kao heretika i đubreta, da Crkveni nauk nazovem bespotrebnim. Ali, tome se nisam nadao od jednog uglednog teologa!

Međutim, niti to nije najgore! Ustav RH jamči ravnopravnost spolova i zabranu diskriminacije. Molim!? Svašta bih od crkvenjaka očekivao. Ali, da priznaju kako su protiv samostalne Hrvatske jer su se ostvarenjem stoljetnog sna Hrvati udaljili od vjere, to doista nisam očekivao.

Da me netko prije 72 godine pitao hoće li žene u Hrvatskoj dobiti pravo glasa, rekao bih da nema šanse. Prije bih nabasao na svećenika jugonostalgičara, nego što će žena dobiti pravo glasa.

* Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.