"Census Designated", novi album američke trans glazbenice Jane Remover, bučno je preispitivanje toksičnih obrazaca u romantičnim odnosima koji srodnika ima u još jednom lanjskom remek-djelu.

Versatilna Jane Remover od početaka karijere u drugoj polovici 2010-ih okušala se u nizu žanrova pod nizom pseudonima. Jedan od najupečatljivijih bio je Leroy pod kojim je začela mikrožanr dariacore prema istoimenoj seriji albuma inspiriranoj kultnom MTV-jevom serijom "Daria" o izuzetno inteligentnoj i ciničnoj srednjoškolki. Mješavina breakbeata, ubrzanih semplova i visokofrekventnih vokala učinila ju je legendom hiperpopa. Premda ga neke dinamičke i kompozicijske odlike vežu s ovom fazom, njezin novi album "Census Designated" ipak je žanrovski drugačiji.

Odlikuju ga izmjene melankoličnih zatišja i zidova buke te tekstovi u kojima se oslikava toksičan, međuovisan odnos. "Chew me up, spit me out before you can swallow/I peel my eyes open, everyone knows, and nobody cares", pjeva Jane u uvodnoj "Cage Bird/Camgirl", sama u odnosu koji je loš za nju, ali mu se prilagođava gubeći sebe, kako opisuje u "Always Have Always Will": "I forced myself to fit in your pocket".

Koliko god odnos bio loš, kad je raskid na obzoru, Jane pribjegava manipulaciji i uživa u kontroli koja produljuje ciklus nasilja kako slika u "Backseat Girl": "And you could never scratch me out of your skin/The queen plays her cards right, but I always win."

Koncept je ovo koji "Census Designated" veže s još jednom trans glazbenicom – Ethel Cain.

Njezin prošlogodišnji izvanredni album "Preacher's Daughter" još je potresniji utoliko što tematiku toksičnih odnosa oslikava na ponovljenom uzorku pogrešnih odabira partnera koji završava ubojstvom i kanibalizmom, a u sve se umješava i religijsko naslijeđe i obiteljsko nasilje. Glazbeno je "Preacher's Daughter" sličan tiho-glasnom dinamikom i melankoličnim sentimentom, no zvukovno je ipak bliži gospelu, americani i klasičnom rock zvuku.

No, kao što i na kraju albuma na "Sun Bleached Flies" Ethel i dalje čezne za svojom ljubavi iz adolescentskih dana, Wiloughbyjem Tuckerom, i u posljednoj pjesmi na "Census Designated", "Contingency Song" nalazimo Jane u krajnje lošem stanju:

I chop myself up and shut myself out
Until my body shuts itself down
...
I shoved enough food in my mouth
And I can mutter out the words
I don't think I can do it anymore.

Prikladan je to završetak koji oslikava težinu prihvaćanja vlastitih potreba i stvarnosti u kojoj zbog straha od napuštanja zlostavljanje i manipulacija bivaju percipirane kao sigurnost. "Census Designated" zatvara se točno na mjestu gdje subjekt ima svijest da nije sve u redu, ali iščekuje se sljedeći korak. Poznavajući Jane, mogao bi biti bilo kakav.

* Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

Vezane teme

Nema vezanih tema uz ovaj članak.


Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.