Modni dvojac Dolce & Gabbana našao se na udaru žestokih kritika, i to zbog izjava o "sintetičkoj djeci" gej parova i "iznajmljivanju maternica", zbog čega su dobili i podršku desničarskog senatora Federica Chiavarolia.

Jedna od prvih slavnih osoba koje su oštro osudile izjave Dolcea i Gabanne bio je Elton John, otac dvoje djece koja su rođena zahvaljujući surogat-majčinstvu, pa je on pozvao i na bojkot njihove modne kuće. Glasoviti je dizajnerski dvojac već u nedjelju izdao priopćenje u kojem naglašavaju kako nisu imali namjeru osuđivati obitelji u kojima nema oca i majke. Dolce je rekao da iako sâm dolazi iz "tradicionalne obitelji to ne znači da ne razumije i one drugačije".

"Iznio sam osobni stav, govorili smo o našem viđenju stvari, ne osuđujući izbor drugih i njihove odluke. Vjerujemo u slobodu i ljubav", rekao je Gabbana.

Elton John je rekao kako su njihove izjave o MPO i gej obiteljima "u potpunom neskladu s vremenom u kojem živimo". U zajedničkom intervjuu za talijanski časopis Panorama dizajneri su rekli kako bi se djeca trebala rađati u obiteljima s majkom i ocem.

"Ja sam Sicilijanac koji je odrastao u tradicionalnoj obitelji"

"Nisam uvjeren da bismo djecu trebali stvarati umjetno, kemikalijama, kako ih ja zovem, sintetičku djecu. Maternice koje se iznajmljuju, sperma koju možete izabrati iz kataloga... psihijatri nisu spremni suočiti se s posljedicama tih eksperimenata" rekao je Dolce, koji je bio 20 godina u vezi s Gabbanom, a dodao je i kako ne može imati dijete jer je gej. U kasnijem priopćenju Gabbana je rekao: "Čvrsto vjerujemo u demokraciju i temeljne principe slobode izražavanja".

"Ja sam Sicilijanac koji je odrastao u tradicionalnoj obitelji –majka, otac, djeca. Itekako sam svjestan i drugačijih obitelji koje smatram legitimnima poput vlastite. No prema osobnom iskustvu obitelj je bila drugačije koncipirana i u njoj sam naučio vrijednost obitelji i ljubavi", rekao je njegov, danas poslovni partner, Dolce.

Elton John i njegov suprug David Furnish postali su roditelji 2010. i 2013. zahvaljujući surogat-majci iz SAD-a. Reagirajući na intervju dizajnerskog dvojca napisao je na Instagramu: "Kako se usuđuješ moju djecu nazvati 'sintetičkom'...I srami se zbog svoje jadne osude MPO – čuda koje je omogućilo čitavoj legiji strejt i gej zaljubljenih ljudi da ostvare san o vlastitom djetetu". Objavu je završio istaknuvši hashtag #BoycottDolceGabbana (bojkotiraj Dolcea i Gabbanu) u čemu ga podržava i aktivist za gej prava Peter Tatchell.

Foto: Elton John/Instagram

"Podržavaju pravnu diskriminaciju"

"Prilično je nevjerojatno da dvojica gej dizajnera koji svoj uspjeh mogu zahvaliti uglavnom gej zajednici osporavaju gej jednakost. Pridružuju se Papi i desničarima podržavajući pravnu diskriminaciju. U redu je ako sami ne žele biti roditelji, ali je izuzetno uvredljivo to kako omalovažavaju brojne istospolne roditelje koji su sretno i uspješno odgojili djecu ", rekao je Tatchell za Guardian.

Izvršna direktorica udruge Stonewall za LGBT ravnopravnost, Ruth Hunt, je dodala. "Snažno se protivimo stavovima koje su iznijeli Dolce i Gabbana. Da biste bili dobar roditelj nebitna je seksualna orijentacija ili to ima li dijete dvije mame ili dvojicu tata. Ono što je bitno jest obitelj puna ljubavi".

Njihove su izjave iz intervjua kritizirane i u Italiji. Flavio Romani, predsjednik tamošnje organizacije za LGBT prava, Arcigay, kazao je kako dizajneri nisu trebali nametati svoje mišljenje drugima.

"To je njihov osobni stav i u potpunoj je suprotnosti s globalnim pokretom za posvajanje i gej prava. Gej osobe imaju pravo na jednak tretman kad je u pitanju odgoj djece. Kad bi imali pravo na brak to ih ne obvezuje da se vjenčaju. Kad bi postojalo pravo na posvajanje nitko ih ne obvezuje da to i učine. Mora postojati mogućnost izbora" rekao je za Guardian.

Tradicionalna obitelj kao motiv modne kampanje

Dolce je u Italiji uspio dobiti podršku desničarskog senatora Federica Chiavarolia koji je na Twitteru napisao:"Slažem se s Dolceom i Gabbanom. Neka nam poživi obitelj s majkom i ocem".

Tradicionalna obitelj je glavni motiv nove modne kampanje za D&G, čija je nova kolekcija nazvana "Viva la mamma" ("Živjela mama"), a njihova kampanja na društvenim mrežama poziva ljude na objavu obiteljskih fotografija. Dolce je pojasnio kako su kampanjom htjeli potaknuti obitelji da se drže skupa. "Pokušali smo ponuditi ideju klana, snagu zajednice. Majka je uvijek preklinjala mene i braću da se držimo zajedno", rekao je.

Iako je čvrsto povezana obitelj već desetljećima dio talijanskog marketinga, otvoreno isključivanje istospolnih parova izaziva kontroverze. Tako se 2013. vodeća talijanska kompanija za proizvodnju tjestenine, Barilla, suočila s bojkotom proizvoda nakon što je šef kompanije Guido Barilla izjavio kako u reklame nikad neće uvrstiti gej obitelji, te ako se ljudima ne sviđa njegov stav neka kupe drugu marku.

No naposljetku su se i javno ispričali. Upravo je ta negativna reakcija javnosti na "slučaju Barilla" pokazala postupnu promjenu u stavu tradicionalno konzervativne Italije.

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.