Svake se godine 11. listopada u svijetu obilježava Međunarodni dan izlaska iz ormara (Coming Out Day), a ovogodišnjem se pridružuje i IKEA Hrvatska.

Kao tvrtka koja nastoji promicati ravnopravnost u svom djelovanju, IKEA ove godine želi skrenuti posebnu pažnju na probleme s kojima se u svojim obiteljima i okolini susreću LGBTIQ osobe tijekom autanja, odnosno otkrivanja vlastite seksualne orijentacije i identiteta.

Tim su povodom u ponudu uvrstili okvir za fotografije sa simboličnom porukom – OQUEER. Naime, postavljanjem obiteljske fotografije u OQUEER, roditelji šalju poruku svojoj djeci da će im biti uvijek podrška, bez obzira na to koga vole.

"IKEA je humanistička tvrtka i za nas je ravnopravnost važno ljudsko pravo. Zato u povodu Coming Out Daya želimo dodatno pokazati svoju opredijeljenost prema snažnijoj uključivosti svih LGBT+ osoba i većoj ravnopravnosti u društvu. Istovremeno, zalažemo se i za ravnopravnija radna okruženja, pa tako IKEA pruža jednake mogućnosti u zapošljavanju i razvoju osobama svih seksualnih orijentacija i rodnih identiteta, osiguravajući svojim Kodeksom ponašanja da na radnom mjestu nema diskriminacije, uznemiravanja i neprijateljstva", istaknula je Mirta Pađen Lee, menadžerica za ljude i kulturu u tvrtki IKEA Hrvatska.

Prihodi idu u rad psihološkog savjetovališta za LGTBIQ osobe

Kupnjom OQUEERA u robnoj kući IKEA Zagreb, od 11. do 25. listopada, građani mogu podržati rad psihološkog savjetovališta Udruge Iskorak koje pruža pomoć LGBTIQ osobama i njihovim roditeljima.

"Udruga Iskorak promiče i štiti ljudska prava, a osobito prava LGBT+ osoba. U sklopu Udruge djeluje i psihološko savjetovalište gdje je moguće dobiti besplatne savjetodavne usluge što uključuje i razgovore vezane uz coming out proces za LGBT+ osobe, njihove roditelje i članove obitelji. Zahvaljujemo tvrtki IKEA što je prepoznala naše napore i odlučila nas podržati te pozivamo sve sugrađane da simboličnom donacijom podrže naš daljnji rad", istaknula je Renata Debartoli, psihologinja udruge Iskorak.

Obilježavanje Međunarodnog dana izlaska iz ormara i zalaganje za uključivost LGBTIQ zajednice dio je šireg IKEA pristupa Raznolikost & Uključivost. U sklopu tog pristupa, IKEA se kontinuirano i sustavno zalaže za rodnu ravnopravnost i podržava ranjive skupine, poput žrtava obiteljskog nasilja.

IKEA je prva prikazala gej par u reklami

IKEA je jedna od svjetskih tvrtki na kojoj se lako može vidjeti progres u zalaganju i promicanju ljudskih prava. Još 1994. prikazala je gej par u sferi komercijalnog oglašavanja.

Posljednjih godina na Međunarodni dan protiv homofobije, bifobije i transfobije (IDAHOBIT) koji se obilježava 17. svibnja, IKEA redovito podiže zastave duginih koja ispred svojih trgovina diljem svijeta, pa tako i u Hrvatskoj.

Ove je godine na taj dan u Kanadi predstavila kampanju u kojoj su se pojedinci iz zajednice našli na konceptnim kaučima nadahnutima različitim identitetima te su na njima podijelili svoje ljubavne priče.

U Australiji je uz već postojeće znakove za parking koji prikazuju heteronormativnu obitelj dodala i simbole istospolnih parova s djecom. U švedskoj inačici kataloga 2016. je prikazan gej par uz slogan "Svi su domovi stvoreni jednakima." Još jedan gej par pronašao se u ruskoj inačici kataloga, ali je zbog pritiska javnosti i etiketiranja da se radi o gej propagandi ubrzo uklonjen. OQUEER nije prvi proizvod kojemu je cilj osnažiti LGBTIQ zajednicu – prije njega je u ponudu došla njihova klasična torba za kupovinu, ali u duginim bojama.

* Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.