- Autor/ica J.T.
-
Objavljeno: 18 srpnja 2014
U raspravi pred izglasavanje Zakona o životnom partnerstvu moglo se čuti mnoštvo različitih argumenata. Jedan koji je oporba stalno ponavljala bio je vezan uz mogući priziv savjesti.
Naime, s ozakonjenjem životnog partnerstva u Hrvatskoj, evocirala se bojazan da će mnogi matičari, kao i privatnici (ugostitelji, organizatori vjenčanja, cvjećari, slastičari …) biti "primorani" sudjelovati u ceremonijama sklapanja građanskog partnerstva iako im se, zbog ovakvih ili onakvih svjetonazorskih, vjerskih i inih načela, protive. Zasad, iz krugova matičara ne stižu takve najave, već upravo suprotno.
A crol.hr je malom telefonskom anketom nastojao ispitati stav nekolicine hrvatskih privatnika i poduzetnika (odabranih nasumce) koji bi se najesen mogli naći u organizaciji prvih sklapanja životnih partnerstva u Hrvatskoj. Valja napomenuti da većina poduzetnika, vezanih uz organizaciju vjenčanja, koje smo kontaktirali nije bila upućena u donošenje Zakona o životnom partnerstvu. Neki su bili i pomalo zatečeni pitanjima o životnom partnerstvu i potencijalnim novim klijentima, no sve koje smo nazvali jasno su poručili da ne bi imali problema s organiziranjem ceremonija za istospolne parove.
"Koliko para, toliko muzike"
"Ljubav je ljubav i podržavam njihovo pravo", poručili su tako iz tvrtke Not The Same koja se bavi cjelokupnom organizacijom vjenčanja i koja bi prihvatila ponudu istospolnog para koji bi od njih tražio usluge. U tvrtki Show Room – Design and Events priznali su "da bi im u početku bilo malo čudno" imati istospolni par za klijente, no ne bi dvojili oko preuzimanja posla.
Organizatorica vjenčanja Maja Rinčić (Vjenčanja na otvorenom) također ne bi imala problema s organizacijom slavlja za istospolne parove. Drži da se prije svega radi o poslovnom angažmanu, a tu za sve vrijedi isto pravilo, kako je sama sumirala, "koliko para, toliko muzike". Nadalje, studio za dekoraciju Roses & Flores također se drži profesionalnog stava. Dok klijenti imaju sredstava, usluga im je ponuđena.
U tvrtki Lela Design (cvijeće i organizacija) tvrde da je pitanje "osobno i individualno", no ne bi oni imali problema s novim klijentima. Naravno da nasumce odabran uzorak ne može biti reprezentativan za poduzetnike u čitavoj državi, no preliminarna anketa dala je poprilično ohrabrujuće rezultate.