Listajući najnoviji IKEA katalog, na str. 38-39, primijetili smo fotografiju dvojice muškaraca u reklami za kuhinju. Kako se na našoj FB stranici razvila mala rasprava po tom pitanju, odlučili smo provjeriti kod IKEA-e Hrvatska je li na fotografiji doista prikazan gej par ili su to "cimeri, prijatelji, rođaci"?

"Modele u katalozima koristimo kako bismo naglasili funkciju određenog proizvoda, stvorili ugodniju atmosferu, prikazali emociju ili čak i životnu situaciju. Naša vizija jest katalogom pružiti inspiraciju za uređenje doma. Također, želimo pokazati ljudima kako u svome domu svatko može biti ono što zaista jest, a fotografijama želimo inspirirati ljude da razmišljaju i slobodno interpretiraju njihov sadržaj", rekao nam je Igor Štefanac, PR menadžer IKEA Hrvatska.

Također nas je zanimalo je li to univerzalni katalog za čitavo EU tržište ili je specifično napravljen za Hrvatsku, te planira li IKEA možda u skoroj budućnosti oglašivačku kampanju s LGBT parovima/obiteljima?

"Elementi komunikacije ne smiju biti sami sebi svrha"

"Apsolutno ne vidimo razloga da se to ne dogodi. LGBT osobe su dio društva u kojem živimo, jednako kao i drugi sa svim životnim izazovima i problemima, ali i radostima, i zato ne isključujemo tu mogućnost. Međutim, naše kampanje su pomno planirane i elementi komunikacije ne smiju biti sami sebi svrha, već na najbolji mogući način poduprijeti naše poruke prema kupcima, posjetiteljima i javnosti općenito".

Ističe kako je IKEA katalog univerzalno izdanje, ove godine tiskano u više od 219 milijuna primjeraka na 33 jezika za 49 zemalja, a većina sadržaja kataloga istovjetna je na svim tržištima svake godine.

"Sadržaj se malo razlikuje za pojedina lokalna tržišta radi lokalnog asortimana i usluga. Produkcija kataloga odvija se u našem studiju u Almhultu u Švedskoj, veličine preko 8000 m2 gdje naše kolege stvore preko 200 namještenih soba za potrebe fotografiranja. Preko 20 tisuća fotografija se izradi za potrebe kataloga, a do četiri tisuće završi između njegovih korica", odgovorio nam je Igor Štefanac, PR menadžer IKEA Hrvatska. 

 

Inače, ta je švedska tvrtka još 1994. godine bila prva s gej parom u reklami i smatra se jednom od začetnica trenda o LGBT vidljivosti u oglašivačkom prostoru. Zbog otvorene podrške svim obiteljima, bez obzira na njihove različitosti, IKEA se znala naći na meti kritike u konzervativnim sredinama, poput Italije ili pak Poljske, gdje su tvrtku optužili za "promicanje homoseksualnosti".

* Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

Najčitanije u tjednu

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.