Odgledali smo i još jednu, 22. po redu, Doru. Premda svaki put ustvrdimo da je baš ta godina najgora u povijesti, 2021. zaista je bila jedva gledljiva.

Razvidno je da, poučen epskim neuspjesima hrvatskih natjecatelja, HRT već dugo pokušava pomladiti Doru i dati joj suvremeni, edgy štih. Tom se politikom vodilo i ove godine pa smo ponovno imali prilike uživati u pletori nastupa zvijezda u vječnom usponu – bilo da su to one koje susretnemo samo na Dori poput enigmatične Bete Sudar, bilo da su to zvijezde "The Voicea" poput Filipa Rudana, ili veterani poput Bojana Jambrošića. Zamjerka je, doduše, što nismo vidjeli Kim Verson.

Pomlađivanje, ili barem nekakva samosvijest, dogodila se i prilikom izbora voditelja. HRT nas je počastio s četiri dame, a napokon poštedio šala u vječnom usponu Mirka Fodora. No, Fodor nam je počeo nedostajati čim su krenuli glazbenim referencama nakrcani i iritantno dosjetljivi tetralozi voditeljica.

Toliko loše da nije ni smiješno

Kao i zadnjih godina, Dora je bila toliko loša da nije bila ni smiješna. Unatoč hvalospjevima "nevjerojatnim skladbama" i "glazbeno-televizijskom spektaklu" iz televizijskih studija diljem zemlje, u većini je izvedbi bilo manje života nego u mom psu nakon što je u srijedu povratila sedam puta.

Od najmlađeg kandidata Erica, koji se s metronomskom preciznošću prebacivao s noge na nogu rasturajući tri note na gitari, preko grupe Cambi, čija je pjesma bila tako dobra da se ne sjećam ničeg osim da ih je bilo četvero i da su na početku sjedili na podu, do Bojana Jambrošića i Ashley Colburn, o čijem nastupu također samo znam da se u pozadini vrtjelo nešto što je podsjećalo na vremensku prognozu.

Kako ne bi ispali ageisti, producenti su uključili i nekoliko starih lavova – Sandija, čije su popratne lutke u izlogu također rasturale po isključenim gitarama, te Tonyja Cjepinskog i Kristijana Rahimovskog, koje je, vjerojatno, spojila uzajamna ljubav prema lošoj glazbi, još gorim outfitima i problemi sa zakonom.

Tony i Kiki jodlali su o slobodi, dok su se u pozadini na raznim jezicima vrtjele poruke "solidarnost", "sloboda", "humanost". Nažalost, ni publika ni kritika nisu popušile njihove antivakserske poruke.

Oreškovićeva kći kao da je cijepljena protiv karizme

Najuzbuđeniji smo bili zbog dviju kćeri – Elle Orešković, kćeri bivšeg hrvatskog premijera Tihomira Oreškovića, ali još i više poradi Brigite Vuco, kćeri kandidata za gradonačelnika Splita Siniše Vuce. Premda pjesma nije bila toliko loša, Ella je, ako već ne protiv covida, svakako cijepljena protiv karizme – čitavu je pjesmu odradila bez ijednog smješka, kao da su joj priprijetili da će, ako ne nastupi, maknuti Martinu Dalić i nju proglasiti čelnicom Podravke.

Puno je karizmatičnija bila "Vucina mala", koja se predstavila trap narodnjakom "Noći pijane". Očekivano, žiri je nije nagradio velikim brojem bodova, no nije ni publika, što pokazuje koliko je Dora, odnosno, Eurovizija glazbeno konzervativno natjecanje koje više cijeni C-kopije modernog popa negoli pjesme iz žanra koji je, kakav bio da bio, trenutačno masovno popularan.

No, kad se prisjetim da bi to moglo značiti 10 trap skladbi u finalu, moja podrška Brigiti jenjava. Očekivano, temperamentni Vuco optužio je HRT za sabotažu jer nisu propustili Brigitine plesače koji su zakasnili s testom za koronu i jer su joj u finalu u slušalicama promijenili odnose zvukova pa nije čula skladbu kako treba.

Osim Brigite, najbolji je trenutak večeri bio nastup domaće glazbene dive Vesne Pisarović. Predivna Vesna izvela je "Tako mi nedostaješ", "Sasvim sigurna" i "Neka ljudi govore". Premda smo navijali da čujemo i njezine vatrene hitove poput "Ti si kriv" ili "Dolje na koljena", oni su, naravno, izostali u sklopu cjelovečernjeg ispričavanja voditeljica što u prijenosu nema dovoljno muškaraca.

S Albinom ćemo možda imati šanse...

Pobjedu je premoćno, i sasvim zasluženo, odnijela Albina Grčić (koju sam isprva zamijenila s Domenicom Žuvelom) s kvalitetno prekopiranom pjesmom "Tick-Tock" i zavidno autoritativnim scenskim nastupom. Začuđujuće, i ostatak poretka bio je sasvim pogođen, što znači da su rafinirane uši dvadeset Hrvata koji glasaju na Dori uistinu izdvojile tri dobre pjesme među 11 havarija.

Drugo je mjesto zauzela Nina Kraljić s etnom obojanom pjesmom "Rijeka" i izvrsnim nastupima plesača na šipki, a treće Mia Negovetić koja je zastrašujuće zvučala kao Ariana Grande. I Nina se požalila na sabotažu, tvrdeći u obraćanju fanovima da je namjerno stavljena da nastupa prva, da je na probama umjesto svoje pjesme slušala Albininu i da je broj na koji se za nju glasovalo bio nepostojeći.

Sve u svemu, proveli smo jednu podosta učmalu večer u kojoj su nas razveselile Vesna Pisarović i Brigita Vuco, a s Albinom u Rotterdamu možda ćemo imati šanse bti među prvih 15.

* Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.