Prošao je još jedan hrvatski izbor za pjesmu Eurovizije. Kao i dosad, zanimljive su se pjesme mogle prebrojiti na prste jedne ruke, ali ovog smo puta dobili i neočekivanu moralnu poruku.

Otkad je objavljen popis sudionika na ovogodišnjoj Dori, bilo je jasno da joj nema spasa – od imena poput Yogi (nije crtani medvjed ni madrac u Dalmaciji i Zagori), Đana, Hana, Maja, Meri nije se moglo mnogo što očekivati.

Užas je upotpunjen informacijom da će Doru voditi Mario Lipovšek Battifiaca i Marko Tolja čije nam tinejdžerske hormonalne pošalice i fore na račun Battifiacine puti valjda nisu dovoljno dojadile u emisiji "Zvijezde pjevaju", već nas je HRT i ovom prilikom odlučio njima počastiti. Koliko je sve to uzbuđivalo, pokazali su urnebesni kadrovi publike u Opatiji koji su otkrili rastući broj praznih sjedala.

Poznatija su imena razočarala

No, vratimo se na sami spektakl. Osim validne pritužbe na slabo ozvučenje koje je veliku prednost dalo matrici i ugušilo vokale te nepodnošljivu animaciju bacanja kocaka čija je simbolika jasna samo njezinu tvorcu, dobrih pjesama bilo je tek nekoliko (što je i dalje više nego lani!).

Poznatija imena razočarala su iz više razloga – Boris Štok zvučao je kao kopija Davea Gahana iz Depeche Mode, a dobre glazbe falilo je i sudionicama The Voicea Eni Jurišić čija trappy balada nije nikom zaokupila pažnju (da smo htjeli trap, mogli smo imati Brigitu Vuco!!!) i Tajana Belina koja je imala kudikamo modernu produkciju, ali domoljubni tekst nije osobito oduševio.

Krešo i kisele kiše sa svojom ska punk pjesmom "Kme kme" pristaju samo FER-ovoj brucošijadi, a bend The Splitters diskvalificirala sam što zbog imena, što zbog kriminalne upotrebe duga na kraju pjesme. Donekle je slušljiva bila pjesma "Angels and Demons" žrtve Eurovizije Damira Kedže, ali je neoprostiv bio njegov oklop od polomljenog stakla.

Sasvim solidnu pjesmu imala je grupa Detour koja je osobito oduševila svojim blaziranim izrazima lica u green roomu za vrijeme beskrajnog nastupa Tonyja Cetinskog. Mnogo se izgleda davalo vokalnom ansamblu Harmonija Disonance koji je izveo techno etno pjesmu "Nevera (Lei, lei)". Ipak, nakon "Shuma" ukrajinskog sastava Go_A nijedan etno na Euroviziji više neće imati smisla, a njihova koreografija koja je nalikovala izmjeni stranaka u redu u pošti nije doprinijela dojmu.

Let 3 miljama daleko od imaginarija drugih kandidata

Krunu su s uvjerljivo najvećim brojem glasova i od publike i od kritike ponijeli neuništivi Let 3 s pjesmom "Mama ŠČ". Koliko god mi gledanje njihovih stražnjica više ne predstavlja ni zabavu ni provokaciju, mora se priznati da su Let 3 imali daleko najbolju pjesmu – šarenu, bizarnu, relevantnu.

Mama ŠČ antiratna je pjesma suptilno, ili ne tako suptilno, usmjerena u Vladimira Putina, što bi moglo proći dobro, premda nakon lanjske pobjede Ukrajine Eurovizija možda ipak ne bude raspoložena za još referenci na rat.

Valja napomenuti i da je iza Leta 3 njihovu koreografiju izvodila drag umjetnica Jovanka Broztitutka, što je, valjda, bilo miljama daleko od imaginarija bilo kojeg drugog kandidata.

Sve u svemu, nakon što me popustila inicijalna frustracija što u svijet šaljemo pet starih muških stražnjica, shvatila sam da je ironija situacije ta što Let 3, unatoč tome što su dvostruko stariji od gotovo sviju kandidata na Dori, predstavljaju valjda najtransgresivniju pojavu na hrvatskoj mainstream sceni i što iza njihova performansa, koji je sam po sebi dovoljno otkvačen, ipak stoji jedna ozbiljna, promišljena, umjetnička nakana. Ako Prlja i ekipa i ne pobijede, uvijek postoji šansa da nas Eurovizija cancela, na obostrano zadovoljstvo.

* Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.